26/10/09

Αλήθειες και Ψέμματα για τα Νηπιαγωγεία στους Παιδικούς Σταθμούς.

Τις τελευταίες ημέρες σε διάφορα δημοσιεύματα της εφημερίδας “το Βήμα” γράφονται απίστευτες ανακρίβειες για το θέμα των νηπιαγωγείων μέσα στους παιδικούς σταθμούς.
Γι αυτό το λόγο πρέπει να απαντήσουμε για να αποκαταστήσουμε την αλήθεια:
Το Βήμα - ‎17 Οκτ 2009‎
Με εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιο, η οποία διαβιβάστηκε στις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας στις 2 Οκτωβρίου (δύο ημέρες πριν από τις εκλογές), καταργείται ουσιαστικά ο υποχρεωτικός χαρακτήρας της προσχολικής αγωγής που θεσπίστηκε το 2006
Που είδανε ότι καταργείται ο υποχρεωτικός χαρακτήρας της προσχολικής αγωγής;
Τα νηπιαγωγεία στους παιδικούς σταθμούς, κατ' αυτούς δεν είναι νηπιαγωγεία;
Το Βήμα - ‎17 Οκτ 2009‎
αλλά προσφέρεται και ένα δώρο πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε όλους τους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς
Το δώρο πολλών εκατομμυρίων ευρώ δεν έχει δοθεί στους Π.Σ.. αλλά δίνεται στα ΜΕΓΑΛΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ, με τον τρόπο που πάει να εφαρμοσθεί το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο και με την προσπάθεια να κλείσουν τους μικρούς παιδικούς σταθμούς.
Το Βήμα - ‎17 Οκτ 2009‎
που δεν μπόρεσαν να μετεξελιχθούν σε νηπιαγωγεία λόγω της έλλειψης των υποδομών και του ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού που όριζε ο νόμος.
ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΨΕΜΜΑ ή ΆΓΝΟΙΑ; Οι υποδομές τους είναι κατάλληλες σύμφωνα με την άδεια τους από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (αυτό δεν το ξέρουν οι δημοσιογράφοι;), ακόμα και για μικρότερα παιδιά (από 2 ετών) που φιλοξενούν.
Οι παιδικοί Σταθμοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία ΑΝΗΚΟΥΝ σε ειδικευμένα άτομα (έχουν πτυχίο Α.Ε.Ι. νηπιαγωγών ή Δασκάλων) και επίσης έχουν εξειδικευμένο (πτυχιούχο) προσωπικό για όλες τις ηλικίες που φιλοξενούν που εγκρίνεται για την καταλληλότητα του από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Το Βήμα - ‎17 Οκτ 2009‎
Με την απόφαση αυτή, όπως είναι φυσικό, χαλαρώνουν τα κριτήρια καταλληλότητας των υποδομών στους παιδικούς σταθμούς που μετεξελίχθηκαν σε νηπιαγωγεία, όπου και ο νέος νόμος όριζε αυστηρές προϋποθέσεις, αύλειους χώρους, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, ειδικούς χώρους εκπαιδευτικών κτλ.
Άλλο ένα ΨΕΜΜΑ. Οι παιδικοί σταθμοί ΕΧΟΥΝ Νηπιαγωγείο δεκάδες χρόνια τώρα (δεν μετεξελίχθηκαν) και τηρούν τις αυστηρές κτιριακές προϋποθέσεις ήδη (από την υπάρχουσα άδεια τους), με μια μόνο διαφορά.
Το ΜΟΝΟ που δεν έχουν είναι ΤΜΗΜΑΤΑ 25-30 παιδιών.
ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΟΝΟ 10-15 παιδιών.

Το Βήμα - ‎17 Οκτ 2009‎
Αντίστοιχη απόφαση είχε ληφθεί και πέρυσι, όταν το υπουργείο Παιδείας είχε δώσει χάρη ενός έτους «κατ΄ εξαίρεση» και είχε αποφασίσει ότι τα παιδιά μπορούν να εγγράφονται στην Α΄ τάξη του Δημοτικού χωρίς να απαιτείται βεβαίωση παρακολούθησης του νηπιαγωγείου. Στην απόφαση αυτή αναφερόταν ότι «τα νήπια που πληρούν τις προϋποθέσεις, κατ΄ εξαίρεση και μόνο για το σχολικό έτος 2009-2010, εγγράφονται στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου χωρίς να απαιτείται ως δικαιολογητικόεγγραφής η βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου».
Δεν γνωρίζουν οι δημοσιογράφοι την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την αναστολή που κέρδισαν οι παιδικοί σταθμοί και βάσει αυτής υποχρεώθηκε το ΥΠΕΠΘ να πάρει την απόφαση;
Δεν θα έπρεπε να την γνωρίζουν;
Άλλωστε την αναφέρει, ως λόγο στην απόφαση του, η εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ.
Γιατί οι δημοσιογράφοι δεν την αναφέρουν;

Επίσης, εκκρεμεί η απόφαση για αίτηση ακύρωσης του τρόπου εφαρμογής του νόμου υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που έχουν κάνει μικροί παιδικοί σταθμοί.
Πράγμα που δίνει τη δυνατότητα στους παιδικούς σταθμούς να κρατήσουν το τμήμα νηπιαγωγείου και φέτος, έτσι κι αλλιώς, μέχρι να βγει η απόφαση.

Τέλος θα θέλαμε να σημειώσουμε:
Οι δημοσιογράφοι όταν ασχολούνται με το θέμα ας μην εκφράζουν άκριτα τις θέσεις των μεγάλων Εκπαιδευτηρίων, δεν είναι αυτή η δουλειά τους.
Υποχρεούνται να παρουσιάζουν όλες τις πλευρές του θέματος, για να μπορούν να ενημερώνουν αντικειμενικά.
Ο κόσμος μπορεί να κρίνει, δεν χρειάζεται έτοιμες απόψεις.
Γιατί δεν ρώτησαν ούτε ένα γονιό, που πάει το παιδί του στο νηπιαγωγείο του παιδικού σταθμού, την άποψη του;
Ποιον θέλουν να επηρεάσουν και γιατί;




Δεν υπάρχουν σχόλια: